2010. június 21., hétfő

Citromos habos torta


Véletlenül volt itthon citrom és ez elég nagy szó mert a gyerköcők nem szeretik,de én igen.Gondoltam kicsit önző leszek és csinálok belőle sütit.A csajszimon kicsit meg lepödtem mert alig bírta ki várni ,hogy ehessen belőle.egy fél szelet be lakmározása után ki jelentette,hogy ez nem is olyan rossz/ de drága/.
tészta:
30 dkg liszt
1 tojás
0,5 cs sütőpor
1 citrom héja
2 evő kanál cukor
2 evő kanál tej
össze állítjuk és kb 20 percre be tesszük a hűtőbe.én egy 22 cm-es torta formában csináltam,mert nincs pite formám,azért lett magas.Nem sodortam ki a tésztát hanem bele nyomkodtam,hogy legyen neki pereme is.meg sütöttem.
2cs vanilia pudingot
0,5 l vízzel
3evő kanál cukorral
1 citrom levével,de lehet többel is
meg főztem.mikor már majdnem ki hűlt bele kavartam 4 tojássárgáját.A kihűlt tésztára tesszük ,a tojások fehérjét 10 dkg cukorral habbá verjük és rá tesszük a krémre.Vissza a sütőbe mig a hab meg sül én kb 10 pecre tettem vissza.ki hülés után mehet a hütőbe kb fél napra,de előbb is fel vágható ,de akkor a krém kicsit folyósabb.lágyabb.
Isteni finom a citrom fanyarsága a krémben nagyon jó és az édes habbal együtt ..mmmm............

1 megjegyzés:

Kati írta...

Sosem csináltam még citromos édességet, de ami késik... ;-)
Biztosan fincsi!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails