2010. augusztus 12., csütörtök

Házi rétes



Mindig csodáltam anyósom amikor a rétest készítette.Ahogy a keze alatt formálódott .nyúlt a tészta.Majd nem csak ünnepen készítette,és mikor kérdeztem .miért nincs gyakrabban.azt mondta .hogy kislányom majd ha te is csinálsz meg érted.
Most már értem.Nem kis munka a tésztát össze állitani és nyújtani.Főleg a nyújtás.Menni körbe az asztalnál.vigyázni.hogy ne szakadjon" hát ez nem mindig sikerült".
Drága mama most már tudom. most már értem.
Meg csináltam életem első nyújtot rétesét.
a receptet Margit2 oldalán egy fórum társam tette fel
1 kg rétes liszt
6 dl langyos víz
1 evő kanál só
1 evő kanál ecet
6 e vőkanál zsír
kettő levél lett belőle.A töltelék ki mit szeret.Tésztát az össze állítás után letakarva pihentetjük kb 20 percet.
A képen látszik .hogy nekem sajnos ki lyukadt a tészta


A ki nyújtott tésztát olaj és tejföl keverékével meg kentem.ugyan így a fel tekert tésztát is.elő melegített sütőben halvány pirosra sütjük .

2 megjegyzés:

Kiskukta írta...

A mindenit! Nagyon ügyes vagy! Én nem mertem még soha ilyesmibe belevágni, bár még azt sem láttam soha, hogy készítik a valóságban. Minden esetre nagyon guszta!

egy pici írta...

Nagyon szépen köszönöm!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails