2010. november 1., hétfő

Kelt kuglóf


A kelt tésztát anyósomtól tanultam.Soha nem mértem a hozzá valókat csak mostanában .hogy letudjam írni.Azt mondta a mama annyi lisztet tejet tégy a tálba amennyit gondolsz.A tészta úgyis mondja mit kér még.Régen mindig olajjal csináltam a kelteket nem margarinnal.És csak akkor adjuk a tésztához mikor már szépen össze állt.Addig dolgozzuk míg holyagott nem vett a tészta és szépen elválik az edénytől.Akkor megszórjuk liszttel letakarjuk és duplájára kelesztjük.

Én igy tanultam a mamától.De most már van kenyérsütő ami meg könnyíti a munkát és be dagasztja a tésztát.

Kuglóf: 40 dkg liszt
2,5-2,8 dl tej
2 dkg élesztő
1 tojás és egy sárgája
2 csapott evő kanál cukor
1 kávés kanál só
7 szem édesitő tabletta össze törve
2 evő kanál olvasztott margarin.

A margarin kivételével mindent a gépbe pakolunk.mikor a tészta össze áll bele csorgatjuk a margarint.Amikor kész ketté vesszük a tésztát az egyik felébe kakaóport teszünk.Duplájára kelesztjük.
Mikor meg kelt kisodorjuk előbb a fehér tésztát megszórjuk kakaós cukorral,rá tesszük a kakaós tésztát .feltekerjük.És a két végét megfogva ellentétes megtekerjük.
Formába tesszük és duplájára kelesztjük
Elő melegített sütőben szép pirosra sütjük.
Lehet csinálni mazsolával.citrom héjjal .vanilin cukorral ki hogyan szereti .Nálunk ez a nyerő.Pillanatok alatt betermelték a gyerköcök.

3 megjegyzés:

Kiskukta írta...

Jaj de guszta ez a szelet!

egy pici írta...

Köszönöm szépen!

Garffyka írta...

Nem csodálom, hogy pillanatok alatt elfogyott :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails