2011. december 20., kedd

Bejgli

Pár éve kezdtem sütni.Addig inkább kalácsot csináltam .
A barátnőmnél kóstoltam ezt a receptet és nagyon ízlett.
Azt nem mondom ,hogy mindig tökéletes lesz .Van amikor ki reped oldalt.
de viszont nagyon finom.
Dióst és mákost szoktam csinálni.
Ebből a receptből 4 rúdat szoktam csinálni.

56 dkg liszt
12 dkg vaj
6 dkg porcukor
1 dkg élesztő
2 dl tej
1 tojás a kenéshez

A vajat nmegpuhitjuk./ nem olvasztjuk/azután a liszttel a cukorral a szét morzsolt élesztővel ésa tejjel sima tésztát gyúrunk.
Fél órát hűvös helyen pihentetjük.4 részre osztjuk.
lisztezett deszkán vékonyra nyújtjuk megtöltjük a töltelékkel.feltekerjük.
tepsiben egymás mellé tesszük.tojással megkenjük.és egy éjszakára hűvös helyre tesszük.
Másnap reggel megint megkenjük a tojással .néhány helyen tűvel meg szurkáljuk.
Előmelegített sütőben szép pirosra sütjük.fél-három negyed óra

Diós töltelék
25 dkg darált dió.25 dkg cukor.1 evő kanál barack lekvár.1 dl tej.citromhéj.pá darab mézes puszedli darálva
a tejet a cukorral felforraljuk.bele szórjuk a diót és puszedlit citromhéjat .össze keverjük majd a lekvárt is hozzá adjuk.
Teljesen ki kell hűlnie csak akkor szabad a tésztára tenni
Ugyan igy csinálom a mákost.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails