2013. március 12., kedd

Dán almás táskák

Régóta szemezgettem már vele.Egy kenyeres könyvemben található.Már több mindent megcsináltam belőle.de ettől valahogy tartottam azt hittem sokkal nehezebb.De nem sőt!!
És isteni finom.
1.2 dl tej
2 tojás
2.5 dkg vaj
1 ek cukor
1 kávés kanál só
35 dkg liszt
2.élesztő


15 dkg vaj

az élesztőt a langyos cukros tejben felfuttattam majd össze kevertem a hozzá valókkal.Egy kicsit kidolgoztam a tésztát.
Majd kisodortam és rá reszeltem a hideg vajat.feltekertem és hagytam 10 percet piheni
Közben  a tölteléket elkészítettem.
2 nagyobb rétes alma
2 ek cukor
1 cs vanilia vukor
2 csipet reszelt szerecsendió
2 dkg vaj

Az almát meghámoztam kockára vágtam.és a vajon puhára pároltam.a cukorral és a szerecsendióval együtt.

a tésztát megint kisodortam .majd hajtogattam és pihentettem 15 percet.ezt ismételtem még kétszer.
az utolsó pihentetés után ki sodortam és 8 darabra vágtam .de ha kisebbet szeretnénk csinálni akkor lehet több darabra is.
A tölteléket keresztben rá raktam és a két ellentétes végét rá hajtottam.
Sütőpapiros tepsibe tettem .fél órát pihentettem még..Majd felvert tojással le kentem és ment az előmelegített sütőbe olyan 15 percre.


1 megjegyzés:

Kricky írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails