2013. március 21., csütörtök

Kakaós csavart kalács

Nálunk ez a fajta bélzetű kalács a menő.Miben van kakaós tészta és nem csak kakaó vagyis cukros kakaó.
Most egy kicsit változtattam a formán.A gyerköc már tegnap este meg akarta süttetni .hát azért meg egyeztünk a mai napban.,de már nincs is belőle semmi .pedig délután lett kész és elég nagy darab lett.

55-60 dkg liszt
3 dl langyos tej
4 ek cukor
1 kávés kanál só
1 pici reszelt citromhéj
1 tojássárga
1ek olaj
2.5 dkg élesztő

Én mindent a gépbe pakoltam .Mikor kész volt a dagasztás akkor a tésztát kettőbe vettem .Az egyik felébe kevertem 2 ek kakaót 
.amit egy ek vizzel elkevertem.
Hagytam duplájára kelni.
Majd mind a két tésztát kettőbe vettem.Először a fehér tésztát kisodortam majd rá a kakaóst.feltekertem.Ugyanigy a másikat is.a két rudat össze fontam és megcsavartam .mint amikor a ruhát csavarjuk ki.
Lekentem felvert tojással.majd duplájára kelesztettem.
Előmelegített sütőben szép pirosra.
Én közepes lángon sütöttem.de nem tudom meddig sajnos nem néztem az órát.Mikor kész volt meg spriceltem egy kis vizel majd letakartam ,szép fényes lett.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails