2013. május 17., péntek

Kalocsai ropogós

De lehet sajtos ropogós .Én kalocsaiként ismerem.Anyu gyerekkoromban nagyon sokat sütőt.és hatalmas mennyiséget.Nagyon régi sütőnk van.Igazi öntött vas.hát épp elég fogni nem hogy forgatni..
Végre vissza került hozzám.nem is adom többet ki a kezemből.
Hétvégén dupla adag készült a gyerköcök egy adagot semmi perc alatt be termeltek.Igy másnap ismétlés volt.
70 dkg liszt
2 tojás
25 dkg ráma
25 dkg reszelt sajt.

annyi tejföl.hogy a tészta összeálljon 
majd olyan kb fél órára betettem a hűtőbe.aztán kis golyókat formáltam.
a sütőt jól előmelegítettem.nem kell olajozni.elég zsiradék van a tésztában.
az a lényeg .hogy mind a két felét melegítsük fel.
és aztán lehet sütögetni .

1 megjegyzés:

margit2 írta...

Nekem is van olyan öntöttvas sütöm. Még gyermekkoromban kapta anyukám a szomszéd bácsitól, aki saját maga készítette a munkahelyén... De régen is volt, már kb. 35 éve nálam van, mert anyunak csinált egy nagyobbat is. Mi sajtos tallérnak hívjuk, amit sütünk vele. Én is ugyanezt a receptet csinálom, még anyukámtól való a recept. Újabban teszek bele + 2 evőkanál étolajat is, attól még ropogósabb lesz! :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails