2010. október 26., kedd

Ferdinánd" vajas" tekercs


Ferdinánd vagy vajas tekercsről nekem mindig az iskolai menza jut eszembe.Ott mindig isteni finom volt ez a tekercs.nem győztünk repetázni ....hmmmmm.......
Annak a tésztája puha, foszlós .És isteni finom azt az ízt keresem .de akárhányszor csinálom nem olyan lesz.Az mindig magas volt és vékony.na hát ez nekem nem sikerül mert mindig el terül a tészta hiába teszem szorosan egymás mellé.
Az ízben már alakulok.Ez most nagyon finom lett .

A gyerköcök a fele tekercset befalták tejjel vacsira.


40 dkg liszt
3 tojássárga a fehérjét lefagyasztottam jó lesz majd karácsonykor habcsóknak
3 ek cukor
2 dkg élesztő
2 dl tej
2 kávés kanál só
5 dkg olvasztott vaj

töltelék:
margarin
cukor
vanilin cukor

A locsoláshoz :
tej, cukor ,vanilin cukor

Az élesztőt meg futtatjuk a tej felével egy kis cukorral.A lisztet a tojások sárgáját.sót, cukrot bele teszük egy edénybe ,hozzá adjuk az élesztőt egy kicsit össze dolgozzuk és hozzá adjuk az olvasztott vajat is.
Jól kidolgozzuk a tésztát.majd duplájára kelesztjük.
Mikor megkelt kisodorjuk és meg kenjük olvasztott vajjal amibe cukrot keverünk.
Feltekerjük és felvágjuk kb 2 cm-es darabokra.mint a kakaós csigát.

Elő melegitett sütőbe tesszük.Én kétszer locsoltam közben cukros vaniliás tejjel.

1 megjegyzés:

margit2 írta...

Andi!
Nagyon tetszik nekem ez a vajas tekercsed! Jöttem meglesni a receptedet, mert ezen tényleg látni, hogy nagyon finom lett! :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails