2010. november 8., hétfő

Négerkocka


Gyerekként úgy hívtam a" kereszt sütije".Gyerekkoromban mindig karácsony első ünnepén a kereszt anyámékhoz mentünk.Ő szokta csinálni.Akkor is és most is én először a habot eszem meg aztán csak a tésztát.
Sokszor mondtam anyunak"csinálj kereszt sütit",de ő inkább a kelt tésztákat vagy a több laposakat csinálta.
Aztán egyszer mégis elkérte a recit.de én akkor már nagyobb leányzó voltam és gondoltam meg csinálom.Hát a hab az nem sikerült .utána sokáig nem is próbáltam még csak hasonlót se .nekem a hab maga volt a mumus.
Már nekem is családom volt .mikor a kezembe akadt a recept,gondoltam meg próbálom.
SIKERÜLT!!.
Na azért nem mindig akar össze jönni.
Most hétvégén is azt készítettem.gondoltam ,ha nem sikerül a hab legfeljebb oda rakom a tészta mellé és mindenki szépen hozzá eszegeti.
De sikerült.


tészta: 4 tojássárga
20 dkg cukor
20 dkg liszt
15 dkg margarin
1,5 dl tej
1 cs sütőpor
1,5 csapott evő kanál kakaópor
Közepes méretű tepsiben sütni

Mikor kihűlt megkentem vékonyan lekvárral.majd rátettem a habot és a mázat.

Hab: 4 tojás fehérjét.20 dkg cukorral 1 csipet sóval gőz felett felvertem.

Máz: 3 evő kanál viz,3 ek cukor,3 ek kakaópor összefőzni ,lehet kér még egy kis vizet.Utána elkevertem benne 10 dkg vajat.

5 megjegyzés:

Anyatigris írta...

Nagyon gusztusos!:)

zuza írta...

Szeretnem megerdeklodni, hogy mikor van az hogy nemsikerul a hab???

egy pici írta...

Anyatigris Köszönöm szépen!

Zuzana legközelebb lefotózom :)

Kati írta...

:-) Szép lett a hab, ügyes vagy!

margit2 írta...

Bizony, nagyon kínálja magát ez a süti! :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails